Již od ranních hodinách byla na rakouské dálnici A-10 před Tauernským tunelem kolona aut dlouhá 18 kilometrů. Kolem poledního již přesahovala 30 km, aby odpoledne dosáhla letošní rekordní délky 32 kilometrů. Před tunelem se na průjezd čekaly až čtyři hodiny. Pro Čechy je tento tah klíčový při cestách do Chorvatska nebo severoitalských jadranských letovisek.

V Chorvatsku a Slovinsku byla ve srovnání s Rakouskem doprava poměrně plynulá, i když byl podle místních serverů provoz značně zesílený.

Důvodem hustého provozu je začátek prázdnin v pěti spolkových zemích Německa, díky kterým odtud se do Rakouska valí vlna turistů. Kolony jen pomalu popojížděly i na dalších místech, zejména pak na tazích směřujících ze severu na jih.

Mohlo by vás také zajímat

Podle informací agentury APA doprava vázne i na hraničních přechodech do Slovinska. Kontroly tam sice odpadly už loni v prosinci, kdy se i Slovinsko stalo součástí schengenského prostoru bez hraničních kontrol, avšak mnozí řidiči se tam zastavují, aby si koupili dálniční známky. Slovinci je zavedli od 1. července.

Kdo chtěl z rakouské dálnice A10 sjet a projet po jiných komunikacích, moc si nepomohl. Například horská Katschberská silnice B99 byla kvůli vážné dopravní nehodě odpoledne zcela neprůjezdná.

Chorvatský autoklub upozornil, že na důležité dálnici A1 ze Záhřebu do Splitu se tvoří u tunelu Malá Kapela dvoukilometrové fronty. Provoz tunelem je veden v obou směrech. Stejně tak se tvoří kolona u dalšího tunelu na tomto tahu Sveti Rok. Jezdí se obousměrně, ale ve směru k moři je kolona dlouhá čtyři kilometry a ve směru na Záhřeb až 12 kilometrů.

Na slovinské přímořské dálnici byl dnes značně zpomalen provoz kvůli dopravní nehodě. V jednom úseku směru na Kopr byl uzavřen jeden pruh. Na hlavní silnici Pragersko-Šikole je provoz řízen střídavě v jednom pruhu.

Zácpa je od rána také ve švýcarských Alpách, největší pak před Gotthardským tunelem. Dopoledne se před ním vytvořila dvanáctikilometrová fronta, v níž automobilisté čekají na vjezd do tunelu asi tři hodiny. Tuto cestu turisté ze střední Evropy využívají k tranzitu do severoitalských Alp nebo na Azurové pobřeží.

Trpělivostí se museli řidiči obrnit před Mnichovem na německé dálnici A9, kterou také čeští řidiči často využívají k cestě na jihozápad Evropy nebo do tyrolských Alp. Na třicetikilometrovém úseku mezi výjezdy Pfaffenhofen a Mnichov-sever provoz značně vázl. Další zácpy pak čekaly automobilisty na dálnicích z Mnichova do Tyrolska a Salcburku. Na jedenáct kilometrů se protáhla vlekoucí se šňůra aut v Brennerském průsmyku, kde dálnice spojuje Tyrolsko se severní Itálií.