Francouzská pošta testuje jako první v Evropě model Renault Maxity Électrique dovybavený palivovým článkem fungujícím na bázi vodíku. Článek vyvinutý společností Symbio FCell umožňuje zdvojnásobení délky dojezdu elektromobilu, který byl původně 100 kilometrů.

,,Elektromotor je při jízdě napájen dvěma komplementárními zdroji energie. Palivový článek umožňuje dosáhnout maximálního výkonu 20 kW, zatímco další potřebnou energii dodávají baterie. V případě potřeby umožňuje palivový článek dobití baterií," upřesňuje Christophe Vacquier, manažer projektu.

 

Teplo vyvíjené článkem se využívá k vytápění kabiny, čímž byla omezena spotřeba energie z baterií a tím prodloužena jejich životnost. ,,Tvorba vody ze vzdušného kyslíku a vodíku uloženého v zásobnících podle obráceného principu elektrolýzy vody produkuje elektřinu a teplo," vysvětluje Christophe Vacquier.

,,Toto vozidlo nevydává žádný obtěžující hluk a nevypouští nic jiného než vodní páru; délka dojezdu 200 kilometrů z něj dělá ideální nástroj pro každodenní rozvoz zboží v městském a příměstském prostředí," tvrdí Karine Forien, ředitelka strategie v oblasti energetické efektivity Renault Trucks.

Pro společnost La Poste, která v současnosti provozuje jednu z největších flotil elektrických vozidel na světě, je tento zkušební provoz dalším z řady projektů zaměřených na prodlužování dojezdu jejích vozidel. Před necelým rokem pošta testovala vlastní rozvozová vozidla poháněná vodíkem.

,,Vodík se dnes jeví jako efektivní řešení pro rozšíření možností na náročnějších trzích a prodloužení dojezdu elektrických vozidel," myslí si Fréderic Delaval, technický ředitel poštovních a balíkových služeb La Post.

Související