První mobilní telefon v Pardubicích opravili v polovině března. Nová opravárenská linka byla plně spuštěna v pondělí 4. dubna 2016. Plánuje se, že množství opravených a repasovaných přístrojů v novém MRC dosáhne až půl milionu zařízení ročně. Mobile Repair Center (MRC) otevírá FGSD ve spolupráci s britským partnerem Bamboo Distribution, mezinárodním lídrem v oblasti oprav, repase a recyklace spotřební elektroniky.

„Foxconn si je vědom dosavadního přínosu poskytovaného našim zákazníkům. Během rozsáhlých vyjednávání s Foxconnem jsme ukázali, proč jsme tou správnou volbou při hledání pomoci jejich expanze v Evropě. Naši zákazníci mohou okamžitě těžit z přímé spolupráce s jednou z nejúspěšnějších společností vyrábějících elektroniku na světě,“ řekl Juney Mistiki, ředitel  Bamboo Distribution.

V březnu 2015 skupina Foxconn oznámila navázání strategického partnerství s Bamboo Distribution, na nějž v říjnu 2015 navázala akvizice 20 % firmy Bamboo Distribution společností Foxconn Technology Group za neupřesněnou částku. Spolupráce Foxconnu a Bamboo Distribution má vést k vybudování opravárenských služeb pro Velkou Británii i zbytek Evropy. Bamboo Distribution poskytuje v současnosti repase mobilních zařízení v 17 zemích a prostřednictvím partnerů v oblasti pojištění (jako například Assurant, AIG či Ace) má smlouvy s mnoha britskými operátory, včetně firmy Vodafone.

 

Nové Mobile Repair Center láká čerstvé technické talenty do FGSD

„Spuštění MRC je důležitým krokem pro budoucnost FGSD. Svět se stává mobilním a my jsme tady od toho, abychom poskytovali servis během celého životního cyklu mobilního telefonu – od repase a sestavování příslušenství po opravy a částečnou recyklaci. Rozšiřujeme tak naše portfolio o novou zákaznickou základnu – oblast mobilních technologií,“ řekl Jan van der Hoeven, ředitel FGSD.

Celková investice do Mobile Repair Center by měla dosáhnout dvou milionů dolarů (asi 55 milionů korun). „Tato investice zapadá do plánů růstu Foxconnu v České republice, v Evropě i po celém světě,“ řekl provozní ředitel a šéf projektu FGSD Patrick Blunsdon.

„V rámci dlouhodobé strategie Foxconn Global Service Division jsme vstoupili na segment trhu, který odpovídá naší klíčové expertize a zároveň do budoucna pomůže rozšířit rozvoj našich technologických schopností a dovedností zaměstnanců. Nové MRC pomůže rozšířit naše možnosti v našem závodě novými dovednostmi a technologiemi. Věříme, že to do FGSD jistě přitáhne více nových talentů," řekl Eduard Lopez, FGSD Account Operations Manager. „Nové centrum oprav mobilních zařízení vyžaduje nové technické dovednosti v oblasti mobilní komunikace v souladu s nejnovějším technologickým vývojem světových značek. Tyto dovednosti poskytneme v rámci interního školení a rozvoje a náborem nových zaměstnanců. Vybudujeme tak v našem regionu unikátní technologické centrum,“ dodal Lopez.

 

Nové zaměstnání u FGSD v Pardubicích

Pro naplnění požadavků nového centra potřebuje FGSD přijmout 250 nových zaměstnanců. „Hledáme až 200 lidí do dělnických pozic a 50 v technických a administrativních profesích. Soustředíme se zejména na pardubický region, ale přijímáme žádosti i z dalších regionů České republiky a ze zahraničí,“ řekl Otakar Sedláček, HR manažer FGSD.

Základními kritérii pro nové zaměstnání jsou dobrá manuální zručnost a chuť pracovat a růst v oblasti oprav mobilních zařízení.

„Investujeme do školení lidí a do toho, aby s námi zůstali dlouhodobě. FGSD je známá svým přátelským a multikulturním pracovním prostředím, což nám pomáhá nalákat do našich týmů kvalitní lidi,“ dodal Sedláček. Během dubna 2016 povede FGSD komplexní náborovou kampaň zaměřenou hlavně na naplnění nezbytných pracovních pozic nového MRC.

„Věříme, že uspějeme. Naše společnost roste a s ní i profesní příležitosti v rámci FGSD. Těšíme se, až přivítáme nové kolegy,“ shrnul ředitel FGSD Jan van der Hoeven.