V období všeobecného start­-­upového nadšení to vypadá, že i provozovna nabízející čerstvou šťávu, kterou si na rohu ulice založili mladíci ve flanelových košilích s vizáží Charlese Darwina, je start-up. S velkou pravděpodobností tomu tak ale není. Vypůjčíme-li si definici start-upu od Paula Grahama, zakladatele amerického akcelerátoru Y Combinator, jedná se hlavně o "společnost, která byla vytvořena tak, aby rychle rostla". Slovem "rychle" má Graham na mysli růst příjmů (v horším případně růst aktivních uživatelů) tempem 5 až 10 procent týdně! Z této definice vyplývá, že start-upy těží převážně z technologií, digitální inovace a internetu, který umí rychle obstarat uživatele z různých koutů planety. Pak je otázkou, zda do této kategorie patří třeba slovinská firma ­SipaBoards, jejíž dva zakladatelé bavili diváky Pioneers Festivalu svojí příjemnou rozpačitostí při prezentaci samonafukovacího pádlovacího surfu. Jakkoliv je v současnosti takzvaný paddleboarding nejrychleji rostoucí surfový sport, SipaBoards patří spíše do kategorie mladých firem.

Cvičení hrou a nová realita
(Icaros, Meta)

Mnichovský start-up Icaros přichází s nápadem, jak motivovat lidi k tomu, aby víc cvičili. Nebo jak je zbavit provinilého pocitu z častého hraní počítačových her. Posilovací stroj v kombinaci s brýlemi pro virtuální realitu udělá z uživatele hrdinu akčních her − a ještě mu při tom protáhne svaly. Nápad to není nový − před téměř deseti lety s ním přišlo Nintendo se sadou Wii Fit. Icaros ale těží z rozvoje virtuálních her a dostupnosti příslušenství. Jeho zařízení funguje s komerčně vyráběnými brýlemi Oculus Rift nebo Samsung Gear.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se