Při vývozu do Ruské federace musí česká firma, respektive její nejvyšší management, počítat s intenzivním osobním kontaktem. "Mně Rusové běžně volají v pět hodin ráno, protože si neuvědomí, že já nemám jako oni devět hodin dopoledne. A já telefon vezmu. Když potřebují, abych tam přijel, letím přes noc a ráno už společně řešíme osobně nějaký problém," uvádí Richard Benda, generální ředitel brněnské společnosti Enkom. Ta se od svého vzniku v roce 2008 zaměřuje především na ruský trh, kam dodává energetická zařízení.

V kategorii středně velká společnost získala za rok 2014 prvenství v soutěži o exportní cenu DHL UniCredit. Z miliardového obratu firmy Enkom v té době představoval vývoz do Ruské federace 95 procent, tedy naprostou většinu a tím i závislost na ruském trhu. Ovšem hned následující rok se i nasmlouvané a podepsané kontrakty neuskutečnily a firma se propadla v obratu k 70 milionům korun.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se