Nejoblíbenější potravinou Němců je s velkým náskokem maso. Svědčí o tom aktuální průzkum o stravování "Ernährungsreport 2017", který pro tamní ministerstvo zemědělství vypracovala společnost Forsa. Celkem 53 procent dotázaných staví maso na první místo, několikrát týdně ho jí 83 procent z nich. Na místě druhém, co se týče oblíbenosti, jsou nudle (38 procent) a na místě třetím jídla se zeleninou (20 procent).

Do budoucna by si přitom fandové masa mohli své postavení do jisté míry ještě vylepšit. Přinejmenším tedy, pokud se prosadí nápad německého ministra zemědělství Christiana Schmidta (CSU). Ten by rád změnil označení některých vegetariánských a veganských produktů, především ve vztahu k masu. Konkrétně jde o výrazy jako "vegetariánský řízek", "veganský párek", "veganský currywurst" a podobně. Zmíněná označení podle jeho názoru spotřebitele matou, a proto by se jejich užívání mělo regulovat. "Užívané názvy spotřebitele jen znejišťují. Tyto pseudomasové produkty se tak tváří, jako by obsahovaly maso," řekl ministr v rozhovoru pro deník Bild. Výrobci by proto měli vymyslet názvy nové.