Německo má nejlepší dálnice a největší dálniční síť v Evropě. Německo má také nejlíp značené dálnice v Evropě, takže člověk, který po nich jede, má jasnou představu, kam vlastně jede a kdy má odbočit. To mimochodem ocení každý Čech, znalý domácích cedulí, jež se odkazují na města, která jsou úplně jinde, než by se podle značení dala očekávat. Německo navíc neustále buduje nové a nové dálnice, a přestože budování dálnic evidentně miluje, dokáže je stavět rychleji než tempem deset kilometrů za třicet let, což byla zhruba rychlost, kterou Česko ukázala u části dálnice do Drážďan. A navíc, Německo má taky jako jediná velká země (Andorra, Lichtenštejnsko, Lucembursko se nedají počítat) na západ od našich hranic všechny svoje krásné, nové a perfektně značené dálnice pro všechny zdarma.

Tedy podle Němců jsou zdarma pouze pro cizince. Němci totiž kromě běžných poplatků k autu (povinné ručení apod.), které platí i každý vlastník v Česku, navíc odvádějí každoročně ekologickou daň, která se odvíjí od výkonu motoru a množství kysličníku uhličitého, které auto produkuje. Což považují za dostatečnou platbu, do níž se bezpochyby vejde i cena za výstavbu dálnic. Takže nápad zpoplatnit dálnice cizincům má z pozice Němců svoji nepopiratelnou logiku.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se