Spotřebitelské soutěže jsou účinným marketingovým nástrojem, který pomáhá zvyšovat prodeje, posilovat obchodní značku firmy, budovat zákaznickou základnu a propagovat nové výrobky. Jejich pořádání je přitom od začátku letošního roku výrazně jednodušší než v minulosti. Díky nové právní úpravě mohou podnikatelé určit výherce losováním či jiným náhodným výběrem a nabízet jim hodnotnější ceny. Podle reklamních agentur v důsledku toho poptávka po marketingových soutěžích roste a v průběhu roku se bude dál zvyšovat. Úspěch těchto kampaní přitom závisí na tom, jak dobře je firma naplánuje a zacílí.

1. Soutěž by měla být co nejjednodušší

Pokud se rozhodnete uspořádat zákaznickou soutěž, měli byste ji navrhnout s ohledem na to, čeho chcete dosáhnout a koho chcete oslovit. "Mladší lidé se přiklání spíše k on-line nástrojům, starší zase preferují tištěnou formu a nejrůznější sbírání samolepek či jiných hmotných bodů," říká account manažer reklamní agentury Yashica Jan Urban.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se