Pro 81 procent Čechů byl v dětství letní tábor neodmyslitelnou součástí prázdnin, na kterou dodnes rádi vzpomínají. Z letního průzkumu společnosti NMS Market Research vyplývá, že táborová tradice v tuzemsku neumřela, celkem 75 procent dotázaných totiž posílá na tábor i svoje děti. Více než polovina z nich (58 procent) si na týdenní letní tábor vyčlení z rodinného rozpočtu až pět tisíc korun a při výběru tábora jim záleží hlavně na bezpečnosti.

"Na táborová dobrodružství v přírodě, bojovky a večery u táboráku s kytarou dodnes rádo vzpomíná 81 procent dotázaných. Tři čtvrtiny rodičů (75 procent) nechtějí o stejné zážitky připravit ani své děti a většina z nich je posílá na tábory pravidelně. Platí to zejména pro rodiče, kteří vyrůstali ve velkých městech. Ačkoliv není výjimkou, že se dětem z tábora nechce domů a vrací se nadšené, 80 procent dospělých přiznává, že se občas neubrání strachu o své ratolesti," přibližuje výsledky průzkumu Kamil Kunc, Client Service Manager NMS Market Research.Co jste měli na táborech rádi?

Oblíbené tábory však nejsou nejlevnější a liší se zaměřením, nabídkou aktivit i nabízeným zázemím. Mezi tábory se těší oblibě zejména ty sportovní (56 procent), skautské (41 procent) nebo jazykové (27 procent). Za týdenní letní tábor je přes polovinu rodičů (58 procent) ochotno zaplatit až pět tisíc korun, 17 procent dotázaných by bylo dokonce ochotno připlatit si a jít i nad tuto částku. Samotnou platbou za tábor ale výdaje nekončí a většina rodičů dává dětem na tábor i menší kapesné. Při koupi sladkostí a pohledů si děti nejčastěji (46 procent) musí vystačit s částkou do pěti set korun, přičemž nejštědřejší jsou pražští rodiče. Celkem 25 procent dětí může počítat s částkou do dvou set korun a 19 procent pak může utratit až tisícovku. Nejméně peněz dávají rodiče z Olomouckého kraje.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se