Rakouská logistická společnost Cargo-partner letos zaznamenala další nárůst zájmu o železniční přepravy z Asie do Evropy. U celokontejnerových zásilek je to přibližně o polovinu, u zásilek LCL dokonce o 100 procent. Firma očekává, že do konce tohoto roku dosáhne u LCL přeprav z Asie do Evropy celkového objemu 12 000 kubíků.

V oblasti sběrné služby Cargo-partner využívá spojení z mest Wu-chan a Cchang-ša do Varšavy,
Konsolidace probíhá v Šanghaji nebo Šen-čenu. Tranzitní přeprava trvá mezi 14 až 16 dny, zboží se pak kamiony doručí z polských distribučních center do cílových destinací v Evropě během dvou až čtyř dnů.

Společnost Cargo-partner také informovala, že zaznamenává narůstající poptávku po železniční dopravě opačným směrem – z Evropy do Číny.

Rovněž německá logistická společnost DB Schenker registruje nárůst přeprav mezi Čínou a Evropsku unií, za kterým stojí především automobilový průmysl, který doposud pro své zásilky využíval hlavně námořní přepravu kombinovanou se silniční. Zvyšuje se ale také transport elektroniky, strojních dílů a zařízení – zejména jde o zboží, u kterého hraje velkou roli doba přepravy a její přesnost a spolehlivost.

„Z Číny ve vagonech často putuje citlivé zboží, na železnici jsou totiž otřesy mnohem menší v porovnání s námořní přepravou,“ říká manažer železničních přeprav DB Schenker Ondřej Jašek.

K trendu růstu zájmu o železniční přepravy podle firmy přispělo i zavedení sběrných kontejnerů na trase z a do Číny.

Související