Finanční výsledky Facebooku předčily očekávání analytiků. Americká sociální síť ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila své tržby o 47 procent na 10,3 miliardy dolarů. A ještě více vzrostl její čistý zisk. Ten dosáhl 4,7 miliardy dolarů a oproti stejnému období loňského roku byl vyšší o 79 procent. Na jedné akcii to představuje 1,59 dolaru, o 90 centů víc než před rokem. Po oznámení výsledků navíc cenné papíry firmy Marka Zuckerberga posílily na rekordních 188 dolarů, včera se držely kolem 180.

"Kromě dominantního postavení v oboru je důvodem velmi dobrých čísel i relativně slabý kurz amerického dolaru, který zvyšuje příjmy a zisky z mimoamerických aktivit technologických gigantů s globálním působením," řekl k výsledkům analytik společnosti BH Securities Martin Vlček.

Největším zdrojem tržeb FB byly stejně jako v předešlých čtvrtletích příjmy z reklamy na mobilech. Na celkových tržbách se podílely 88 procenty v porovnání s 84 procenty ve třetím čtvrtletí loňského roku. V případě digitální reklamy Facebook dominuje americkému i světovému trhu společně s vyhledávačem Google.

Příjmy z reklamy se Facebooku daří zvyšovat i díky větší sázce na videoobsah. Jejich zvýšení může povzbudit také nová podoba hlavní stránky sítě, kterou nyní firma testuje na Slovensku a v dalších pěti vybraných státech světa.

"Našemu byznysu se daří, to ovšem není důležité, pokud jsou naše služby využívány způsobem, který lidi nespojuje. Zneužívání našich platforem bereme vážně," uvedl k nynějším výsledkům firemní šéf Mark Zuckerberg s poukazem na probíhající vyšetřování amerického Kongresu. Ten zkoumá, zda Facebook nezneužilo Rusko k ovlivnění amerických prezidentských voleb.

Alespoň jednou za měsíc Facebook používá skoro 2,1 miliardy lidí. Denně ho navštíví 1,4 miliardy.