Nápojářské skupině Kofola klesly za tři čtvrtletí meziročně tržby o 1,3 procenta na 5,35 miliardy korun a ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) o 17,1 procenta na 705,7 milionu korun. Stejně jako v minulých kvartálech je důvodem boj Kofoly o vyšší marže na polském trhu a vysoká cena cukru.

Hlavní sezona se ale podle firmy vydařila: ve třetím čtvrtletí jí i přes nejchladnější září za poslední desetiletí vzrostly tržby o 3,2 procenta a EBITDA o 5,8 procenta. Tržby za devět měsíců Kofole narostly jak v Česku a na Slovensku (meziročně o 3,6 procenta), tak v adriatickém regionu (o 23,7 procenta).

"Celkové meziroční tržby Kofoly bez započítání polského trhu rostly o 8,4 procenta. Máme velkou radost z adriatického regionu, kde se nám silně zhodnocují úspěšné akvizice ve Slovinsku a Chorvatsku. Dlouhodobě se nám daří na československém trhu, který vytváří
více než dvě třetiny skupinového profitu," uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

V Polsku podle něj Kofola investuje do vlastních značek a snižuje závislost na značkách privátních.

Od příštího roku bude Kofola na polský trh dodávat ledové čaje Nestea, uzavřela o tom dohodu s jejich majitelem, společností Nestlé.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.