Žalobu na německou automobilku Audi podala minulý týden detroitská společnost Eight Mile Style zastupující amerického rappera Eminema. Důvodem je oscarová píseň Lose Yourself, kterou podle ní Audi nelegálně použila v reklamě na nový model 2012 Audi A6 Avant.

Jak napsal Hollywood Reporter, Lose Yourself je stejná hudba, jakou Eminem povolil americké automobilce Chrysler použít v reklamní kampani "Imported from Detroit" na nový model vozu Chrysler 200. Ve spotu této kampaně, který si jen na internetu už prohlédlo více než deset milionů uživatelů, si Eminem zahrál.

Krom nelegálního použití písně tak Audi čelí i obvinění, že v reklamě na A6 Avant, která se v severní Americe nevysílá, používá i velmi podobnou vizuální podobu jako Chrysler: v reklamní kampani americké automobilky jede Eminem v autě kolem dominant Detroitu. A auto v reklamě firmy Audi projíždí kolem berlínských turistických míst.

Použilo Audi motiv písně Eminema ve své reklamě?

 

Was Eminem ripped off by Audi?

 

"Myslíme si, že Audi nejen využilo Lose Yourself bez povolení k prodeji svého produktu, ale jejich spot navíc vypadá inspirovaný prvky kampaně Chrysleru," řekl mluvčí společnosti Eight Mile Style Joel Martin. Eight Mile Style v žalobě podané u regionálního soudu v Hamburku ovšem uvádí jen porušení autorských práv Eminema; podobností s reklamní kampaní Chrysleru se nezaobírá.

Firma Chrysler zatím neuvedla, zda proti "podobnosti" reklamní kampaně Audi podnikne nějaké kroky. ,,Zjevně někdo věří, že 'copyright' znamená právo kopírovat materiály jiných," podotkl mluvčí Chrysler Group Gualberto Ranieri.

Společnost Eight Mile Style je odhodlaným obhájcem Eminemových autorských práv. Před dvěma lety dosáhla mimosoudního vyrovnání s firmou Apple v případě obvinění, že její služba iTunes nelegálně profitovala z digitálního stahování Eminemových songů vydaných rapperovým studiem Aftermath Records.

Was Eminem ripped off by Audi?