Snaha amerických firem omezit činnost svých zaměstnanců na sociálních sítích je v mnoha případech nezákonná. Vyplývá to ze zprávy americké vládní agentury NLRB, která se zabývá ochranou práv zaměstnanců.

Práva zaměstnanců podle NLBR narušují například pravidla, která vydala americká automobilka General Motors. Ta pracovníkům zapovídají zveřejňovat "zavádějící" informace o firmě na internetu a dokonce jim radí aby byli opatrní v případě, že se na sociálních sítích přátelí se svými kolegy. V případě porušení pravidel hrozí zaměstnancům "disciplinární postihy".

Podle šéfa NLRB Lafa Solomona jsou ovšem podobná ustanovení příliš obecná a mohou se vztahovat i na zaměstnance, kteří například kritizují pracovní podmínky. Práva pracovníků podle NLRB narušuje i navádění, aby se zaměstnanci při pochybnostech o případném zveřejnění některé z informací na internetu poradili se svým šéfem.

Mluvčí General Motors Mary Henigová ale serveru Huffington Post potvrdila, že firma si za svými pravidly stojí a měnit je nebude, protože je v souladu se zákony.

Protizákonně podle NLBR postupuje i americká firma zaměřená na komunikaci DISH Network, která svým zaměstnancům zapovídá na sociálních sítích zveřejňovat komentáře, které očerňují samu společnost, zaměstnance, vedení, zákazníky nebo jednotlivé produkty.

Podle Solomona si zaměstnanci mohou takové pravidlo vykládat tak, že nesmí svého zaměstnavatele kritizovat, což je nepřípustné.

NLRB za příklad, jak mají správná pravidla pro sociální sítě vypadat, dává maloobchodní gigant Wal-Mart. Podle vládní agentury pravidla této společnosti plně respektují zákon, když zakazují komentáře, které obsahují "diskriminační poznámky, obtěžování nebo výhrůžky násilím".