Krátce poté, co palubu nového Boeingu 787 Dreamliner opustilo po přistání v americkém Bostonu všech 173 cestujících i 11 členů posádky, začalo v kabině letadla hořet.

Požár v prázdném letadle společnosti Japan Airlines, které přiletělo z Tokia, zpozorovali jako první členové úklidové čety. Poté, co ke stroji přijeli také hasiči, bylo už letadlo údajně plné hustého dýmu.

Důvod požáru letadla uvedeného na trh teprve v roce 2011 se hned začal vyšetřovat. Z předběžných závěrů plyne, že příčinou mohl být výbuch baterie v pomocné energetické jednotce, která se využívá, jen když je letadlo na zemi a má vypnuté motory.

Případem se bude zabývat jak americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy, tak Federální letecký úřad.

U nových Boeingů 787 se od jara objevilo několik technických problémů, které vyvolaly otázky ohledně jejich bezpečnosti, připomíná server hnonline.sk.

Nepříjemný incident se stal dva týdny poté, co letouny Boeing postihly jiné problémy s elektrickým systémem, kvůli nimž musely být podrobeny kontrole tři stroje. Během 14 měsíců, co jsou letadla Dreamliner v provozu, došlo podle agentury AP i k případům selhání motoru a úniku paliva.

Poškození elektrického systému je o to nepříjemnější, že právě na něm je založeno fungování některých palubních přístrojů Dreamlineru. U jiných letadel jsou tyto systémy poháněny vzduchem, který generují letecké motory. Nový Boeing postihly problémy s elektřinou i při jednom z testovacích letů, což si vynutilo novou úpravu elektrických rozvodů.

Akcie společnosti Boeing po zprávách o požáru v Bostonu klesly o dvě procenta.