Kdo chce napsat bestseller, měl by se rozhodně vyhnout nadměrnému používání sloves. Jeho kniha by naopak měla být plná podstatných jmen, přídavných jmen a spojek. Z těch jsou údajně nejoblíbenější "a" či "ale".

Algoritmus, který dokáže určit, zda nová kniha bude, či nebude úspěšná, vyvinuli vědci ze Stony Brook University v New Yorku.

Je založený na technice nazvané statistická stylometrie, díky které lze texty matematicky analyzovat s ohledem na gramatiku nebo použití jednotlivých slov, a funguje prý s 84procentní přesností.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se