Americký výrobce spodního prádla Victoria's Secret zrušil svoji každoroční módní přehlídku. V pátek o tom na svých internetových stránkách informovala britská BBC. Stalo se tak kvůli klesající sledovanosti a kritice, kterou tato show vyvolávala. Společnost L Brands, pod níž Victoria's Secret spadá, ve čtvrtek uvedla, že musí pracovat na "vývoji" své marketingové strategie a hledat další způsoby, jak komunikovat se zákazníky.

Přehlídku, na níž vystupovaly nejžádanější topmodelky světa, firma Victoria's Secret pořádala od roku 1995 a svého času byla považovaná za jednu z významných událostí v módní a zábavní branži. Miliony lidí každý rok sledovaly často rafinované kreace, které předváděly ženy s dokonalou postavou. Mezi "andílky" Victoria's Secret, jak se modelkám společnosti říká, patřila například Karolína Kurková, Gisele Bündchenová, Daniela Peštová nebo Heidi Klumová.

Nicméně loni sledovanost přehlídky klesla na dosud nejnižší úroveň a její pořadatelé se setkali s kritikou, že je sexistická, zastaralá a jednotvárná. Vášnivou odezvu vyvolal také výrok tehdejšího šéfa marketingu Victoria's Secret Eda Razeka, který v rozhovoru pro módní časopis Vogue naznačil, že na přehlídkách spodního prádla firmy by neměly vystupovat transsexuální modelky. Později se omluvil a začátkem letošního roku ze svého postu odešel.

Pověst společnosti L Brands také pokazila skutečnost, že její zakladatel, miliardář Les Wexner, patřil mezi přátele finančníka Jeffreyho Epsteina. Ten v srpnu spáchal sebevraždu ve vězení, kde čekal na soudní proces kvůli podezření ze zneužívání mladistvých dívek. Wexner Epsteina zaměstnával coby poradce, v roce 2007 s ním ale přerušil kontakty. Letos v září Wexner přiznal, že "se stydí" za to, že Epsteinovi důvěřoval, připomíná americká televize CNN.

Společnost L Brands tento týden oznámila, že ve třetím čtvrtletí zaznamenala čistou ztrátu ve výši 252 milionů dolarů (5,8 miliardy korun), k čemuž podle BBC přispěl i slabý prodej spodního prádla Victoria's Secret.