S krizí to nebude tak horké. Přední výrobce všeho mezi polévkami a mýdlem, skupina Unilever, si ve vedla ve 3. čtvrtletí lépe, než předvídali experti v anketě agentury Reuters. Ti počítali s růstem prodeje 2,8 %, ve skutečnosti však poskočil 3,6 %.
Managment britsko-nizozemské skupiny zároveň čekají zvýšení prodeje i celoročně, aniž by přitom podnik musel obětovat marže. Obrat bez vlivu kurzových výkyvů vzrostl o jedno procento na 10,2 miliardy eur, s přihlédnutím ke změně kurzů naopak o dvě procenta meziročně klesl.

Pokud se ale započtou mimořádné položky, firma už tak solidních výsledků nedosahuje. Loni například získala skoro půl miliardy eur z prodeje části majetku, což jí zvýšilo srovnávací základnu. Čistý zisk proto meziročně klesl o 36 procent na 1,05 miliardy eur (asi 27,4 miliardy Kč).

"Jsme na cestě ke splnění našeho cíle, který na celý rok počítá s obnovou růstu objemu se současným udržením marží a cash flow," řekl šéf Unileveru Paul Polman, který je ve funkci ředitele podniku od začátku letošního roku.

Unilever ČR: Naši továrnu stejně zavřeme

Bez ohledu na aktuálně zvýšené prodeje však česká pobočka firmy pracuje na uzavření svého jediného závodu v zemi, ve středočeské Nelahozevci.

"Krok je součástí našeho restrukturalizačního plánu, momentální hospodářské výsledky tak něj nemají vliv," vysvětlila serveru iHNed.cz mluvčí českého Unileveru Andrea Jandová. Do poloviny roku 2010 chce firma propustit všech 634 zaměstnanců továrny v Nelahozevci a provozovnu prodat.

 

 

Unilever se zabývá výrobou široké škály potravin i zboží každodenní potřeby. Jeho portfolio čítí asi 400 značek, například zmrzlinu Ben & Jerry's, instatní polévky Knorr, mýdlo Dove, majonézy Hellman's, šampony Sunsilk nebo čisticí prostředky Omo.