Odboráři pražského dopravního podniku (DPP) od 10 hodin opět vyjednávali s členy krizového štábu pražského magistrátu o svých požadavcích na financování podniku. Po přibližně dvou hodinách nalezli podle ČT kompromisní řešení na financování DPP, a odvrátili tak zřejmě hrozící nebezpečí stávky veškeré veřejné dopravy v metropoli.

Podle generálního ředitele podniku Martina Dvořáka "je kompromis blíže než vyhlášení stávky." Zástupci odborů řekli po jednání, že stávka zatím není stále úplně vyloučena.

Dopolední schůzka probíhala za zavřenými dveřmi. Čtvrteční setkání bylo podle informací agentury ČTK klidné, zúčastnil se jej i pražský primátor Pavel Bém. Kvůli jeho (údajně ohlášené) nepřítomnosti a nedodaným odpovědím ve středu odboráři jednání s krizovým štábem asi po půlhodině opustili.

Tentokrát přišli i zástupci auditorské společnosti Deloitte, která v minulých dnech posuzovala provozní náklady podniku.

Podle informací České televize by se po čtvrtečním jednání měly odbory ve 13 hodin sejít s představiteli Českomoravské konfederace odborových svazů (ČKMOS), v 16 hodin budou odbory jednat o svém dalším postupu.

Přistoupil magistrát na požadavky odborů?

Odboráři dali štábu v pondělí své požadavky, slib jejich splnění požadovali do středeční půlnoci. Odpovědi dostali několik hodin před vypršením termínu, zatím ale neuvedli, zda jsou s nimi spokojeni. Pokud by nebyly požadavky odborářů splněny, chtěly odbory DPP vyhlásit časově neomezenou stávku.

Odbory chtěly kromě doplacení 1,9 miliardy korun na provozní náklady ukončení všech dalších projektů, jež směřují k vyčlenění některých činností z podniku. Trvaly také na zastavení plánovaného propouštění a požadovaly, aby město nastavilo standardy kvality pro pražskou hromadnou dopravu, které by platily pro všechny dopravce na území Prahy. Zatím není jasné, zda se s vedením města dohodly i na ostatních bodech.

Rada města v úterý schválila uvolnění 900 milionů korun pro dopravní podnik, to ale odboráři považvali za nedostatečné.

Požadavky odborářů pražského dopravního podniku vůči vedení Prahy:

1) primátor předloží plán dofinancování Prokazatelné ztráty roku 2009 včetně návrhu financování dopravního podniku v příštích letech tak, aby nebylo nutno čerpat kontokorent zvyšující náklady na financování provozu podniku
2) DPP ukončí činnost společnosti BNV Consulting, která má na starosti organizační audity a outsourcing, tedy vyvedení některých činností mimo podnik
3) DPP ukončí spolupráci s Radkem Novotným, ředitelem projektu transformace v DPP
4) DPP ukončí všechny projekty směřující k outsourcingu, privatizaci nebo prodeji, které mají pro chod DPP strategický a zásadní význam
5) zastavení všech projektů směřujících k outsourcingu a jejich nové prověření, protože uvažovaná desetiprocentní úspora nákladů pro DPP je nereálná
6) ukončení snižování počtu pracovních míst z důvodu nedodržení slibů primátora, který zněl: Úspory vyplývající z transformace DPP budou využity pro zlepšení poskytované služby cestujícím
7) nastavení standardu kvality při přepravě cestujících pro všechny dopravce na území hlavního města Prahy provozující MHD

- splnění těchto bodů doručit písemnou formou do 11. listopadu 2009 do 24:00 všem členům stávkového výboru

Zdroj: Odborové organizace DPP

.