Nejvíc Slováků by letos pod stromečkem nejraději našlo něco na sebe. Z jedenácti procent lidí, kteří by rádi dostali oblečení, je většina žen. Zjistil to průzkum agentury Focus pro Hospodárské noviny, kterého se na začátku listopadu zúčastnil reprezentativní vzorek 1045 obyvatel.

Devět procent z dotázaných by pak s chutí rozbalilo dárek, který by se týkal audiovizuální techniky. Nejvíc by Slováky potěšil nový televizor.

Zhruba osm procent lidí touží po autě, šest procent by uvítalo nějaký druh elektrospotřebiče, například holící strojek nebo pračku. Čtyři procenta by si pak přála dostat pod stromeček poukázku na dovolenou nebo mobil.

Až patnáct procent Slováků neví, jaký dárek by si přálo a nechají se překvapit. Žádný dárek nechce asi pět procent dotázaných. Hierarchie a struktura vánočních přání se podle průzkumu oproti dvěma předchozím letům nemění.

Čtvrtina Slováku (26 procent) je ochotná podle průzkumu utratit za dárky sto eur. Téměř stejný počet (24 procent) by zaplatil i jednou tolik. Nad částku 300 eur půjde prý deset procent dotázaných.

Naopak sumu do 20 eur plánuje utratit na vánoční dárky 5% respondentů. Asi šest procent dotázaných neplánuje nákup žádných dárků nebo neví kolik utratí.

Průměrná částka, kterou jsou Slováci připravení utratit za dárky, je 144 eur (4 338 slovenských korun). To je nominálně o 450 Sk více než loni a o 760 Sk víc než v roce 2007.