Otevřete si noviny na straně 17, olízněte je a pak nám napište, jakou příchuť podle vás mají. K takovému kroku vyzval 1. dubna své čtenáře britský bulvární list The Sun. Samozřejmě šlo o aprílový žertík. Stejně jako příběh Daily Telegraphu o fretkách, které pomáhají jednomu z internetových providerů pokládat kabely pod zem, nebo oznámení Googlu, že změní svůj název.

"Speciálně trénované fretky jsou užívány k zajištění vysokorychlostního internetu do venkovských oblastí," popisuje Daily Telegraph "přelomovou technologii".  U článku nechybí fotografie fretky v oranžové vestičce se značkou "pozor pracující fretky na silnici" vedle výkopů.

Tradičně propracované mystifikace předkládá svému obecenstvu na „Den bláznů“, jak Britové 1. duben označují, veřejnoprávní BBC. Letos se tak posluchači čtvrtého kanálu dozvěděli, že historici našli důkazy o tom, že Shakespearova matka byla Francouzka.

"Jsme nadšení z tohoto zjištění," komentuje odhalení mužský hlas se silným francouzským přízvukem. "Potvrzuje to věc, kterou si mnozí francouzští vědci už dlouho myslet. Těšíme se do toho, jak oceníme tohoto velké dramatik," dodává údajný ministr kultury Francie.


Právě BBC je svými aprílovými kousky proslavená. Legendární se stala například reportáž z roku 1957 o "úspěšné sklizni špaget ve Švýcarsku".

Článek pokračuje pod videem



Pozadu za novináři ale letos nezůstali ani další vtipálci. Google na svém blogu oznámil, že mění své jméno na Topeka v narážce na nedávný krok stejnojmenného města v Kansasu, které změnilo svůj název právě podle internetového giganta.

 

Apríl Google"Co si budeme namlouvat. I Google ví, že všechny cesty vedou do Kansasu, nejen ty ze žlutých cihel," komentoval prý rozhodnutí starosta Googlu (dříve Topeky) Bill Bunten.

Britská verze Googlu pak oznámila, že spouští beta verzi překladače ze zvířecí řeči.

Poněkud podezřele vypadá i "Článek týdne" na anglojazyčné verzi Wikipedie nazvaný "prodej manželek". 

K netradičním formám reklamy využily 1. duben i velké firmy.

Čtenáři The Sun tak kromě olizování novinových stránek mohli trávit svou ranní cestu do práce i diskuzemi o přelomovém vynálezu - triku zamezujícímu tělesnému pachu. Při návštěvě stránky produktu se ale dozvěděli, že jde o reklamu na výrobky firmy Gillette. apríl BMW

V Guardianu zase najdete inzerát na speciální magnety BMW, které nabízejí změnit barvu slavného firemního loga před nadcházejícími parlamentními volbami podle vašich stranických preferencí.

Související