Apple již dříve uvedl, že nejprve se iPady objeví v Austrálii, Británii, Francii, Itálii, Japonsku, Kanadě, Německu, Španělsku a Švýcarsku. Objednávky od zahraničních zájemců z těchto trhů začne přijímat 10. května.

Od července chce pak firma prodej rozšířit do Rakouska, Belgie, Hongkongu, Irska, Lucemburska, Mexika, Nizozemska, Singapuru a na Nový Zéland.

Společnost původně plánovala zahájení prodeje iPadů v zahraničí koncem dubna, kvůli nečekaně vysoké poptávce na domácím trhu však tento termín posunula.

Přenosný plochý počítač s dotekovým displejem, který připomíná větší mobilní telefon, má překlenout mezeru mezi chytrým mobilem a laptopem a slouží především k prohlížení internetu a multimediálních souborů a hraní her.

Apple na počátku minulého týdne oznámil, že za 28 dní od zahájení prodeje prodal jeden milion svých přístrojů iPad. Uživatelé si rovněž stáhli 12 milionů softwarových aplikací a 1,5 milionu digitálních knih.

U iPadu se firmě podařilo dosáhnout hranice jednoho milionu prodaných kusů mnohem dříve než u telefonu iPhone. Ten této hranice dosáhl až za 74 dní prodeje. Analytici odhadují, že v letošním roce by mohl Apple prodat pět milionů iPadů, napsala agentura Reuters.