Nový ministr dopravy Vít Bárta (VV) vydal ve svém úřadu zákaz vypisování jakýchkoli výběrových řízení. Chce tím ušetřit. Zároveň nařídil podřízené organizaci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) snížit provozní výdaje příští rok na polovinu. Oznámil to mluvčí MD Karel Hanzelka. Mluvčí také potvrdil, že ministr stráví příští týden v zahraničí na svatební cestě.
Bárta měl ve čtvrtek na programu schůzky například s vedením Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Ředitelství vodních cest. "Jedno z prvních razantních opatření, které ministr nařídil, je snížení provozních výdajů Ředitelství silnic a dálnic v příštím roce o 50 procent," řekl Hanzelka. Dodal, že ministr tak jde nad rámec koaličních dohod.
Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové činí letošní provozní výdaje organizace dvě miliardy korun. Z toho jde na mzdy zhruba 800 milionů, zbytek zahrnuje například pohonné hmoty pro silničáře a další režii správy a údržby silnic. "Budeme rozhodnutí pana ministra respektovat," řekla Vápeníková.
Premiér Petr Nečas oficiálně uvedl Bártu do úřadu ve středu. Po svatební cestě chce nový ministr začít znovu úřadovat v pondělí 26. července. Po návratu má v plánu kontrolu na dálnici D47 na severní Moravě.
Mezi priority nového ministra patří například liberalizace železničního trhu, rozšíření mýtného na silnice nižších tříd nebo zlepšení bezpečnosti na silnicích.
Bárta měl ve čtvrtek na programu schůzky například s vedením Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a Ředitelství vodních cest. "Jedno z prvních razantních opatření, které ministr nařídil, je snížení provozních výdajů Ředitelství silnic a dálnic v příštím roce o 50 procent," řekl Hanzelka. Dodal, že ministr tak jde nad rámec koaličních dohod.
Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové činí letošní provozní výdaje organizace dvě miliardy korun. Z toho jde na mzdy zhruba 800 milionů, zbytek zahrnuje například pohonné hmoty pro silničáře a další režii správy a údržby silnic. "Budeme rozhodnutí pana ministra respektovat," řekla Vápeníková.
Bárta a Dobeš si na ministerstva přivedli bývalé manažery firmy ABL - čtěte ZDE
Razantní Johnův nástup: Rozdá desítky úkolů a bere si k sobě Bartáka - čtěte ZDE
Šance pro Jančurovy žluté vlaky: Ministr Bárta chce prosadit konkurenci na dráze - čtěte ZDE
Mezi priority nového ministra patří například liberalizace železničního trhu, rozšíření mýtného na silnice nižších tříd nebo zlepšení bezpečnosti na silnicích.