Tuzemské banky, které cílí na drobné klienty, budou už za pár měsíců čelit větší konkurenci. O přízeň Čechů se s nimi utká internetová banka Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen International.

Přípravy vstupu nového hráče na český trh jsou už v pokročilém stadiu. HN to v pátek potvrdil Marek Michlík. Ten je PR manažerem slovenské pobočky Zuno Bank, jež dočasně pokrývá i ostatní země ve střední a východní Evropě, v nichž Raiffeisen plánuje Zuno spustit.

Boj o mladé drobné klienty, kteří dávají přednost internetovému bankovnictví, se v dohledné době přiostří. Zuno totiž není jedinou bankou, která se chce pokusit zopakovat úspěch mBank. Tato polská internetová banka získala od listopadu 2007 přes 300 tisíc klientů.

Na mladé Čechy se chystá i Česká spořitelna. "Šijeme na míru něco nového pro mladé uživatele internetu, kteří jsou na startu kariéry," řekla bez dalších podrobností Klára Gajdušková, mluvčí ČS. Spořitelna hodlá zavést i nové služby přes mobil.

Na internet sází rovněž skupina PPF, která také podle zatím nepotvrzených informací připravuje banku pro drobné klienty. Letos už spustila internetovou banku s nabídkou výhodných vkladů AXA a příští rok chce začít s úvěry.

"ČNB už 2. června akceptovala notifikaci související se vstupem Zuno Bank na český trh. Nyní podnikáme potřebné kroky směřující k formálnímu založení pobočky. Souběžně jsme začali s obsazováním volných pracovních míst," řekl Michlík.

Tuzemská Raiffeisenbank bere příchod Zuno Bank pragmaticky. "Může to být pro nás konkurence. V Česku je kolem 300 tisíc lidí, které nová internetová banka může oslovit. Ale pořád je lepší, když přejdou k Zuno Bank než jinam," říká Lubor Žalman, šéf Raiffeisenbank.