Gillet Vertigo.5 je projekt belgického závodníka Tonyho Gilleta, který navrhl a postavil auto původně určené na okruhy také pro silniční provoz. Historie této manufaktury ze začala psát už v roce 1994. Model Vertigo.5 je v prodeji tři roky.

I když už samotný stroj by se dal označit za exotický speciál, Gillet představil jeho ještě speciálnější edici nazvanou Spirit. Původní Vertigo.5 využívalo k pohonu čtyřlitrový V6 z dílny Alfa Romeo. Verze Spirit si ale osvojila agregát od Maserati.

Vidlicový osmiválec s objemem 4,2 litru je schopen produkovat výkon 420 koní. To stačí k tomu, aby belgický supersport vystřelil z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy. O přenos síly na kola se při tom postará 6stupňová sekvenční převodovka. Brzdnou sílu pak zajistí ventilované brzdy s kotouči velikosti 330 mm vpředu a 300 mm vzadu.

Gillet Vertigo.5 Spirit může těžit z povedené aerodynamiky, která byla od počátku upravována přímo na závodním okruhu. Auto navíc váží jen 950 kg. Velkou mírou se na tom podepsala čistě karbonová karosérie.