Americké banky platí miliony dolarů univerzitám, aby přes studentské organizace v prostorách kampusu nabízely jejich kreditní karty studentům. Vyplývá to z informací bank, které letos poprvé musely podle nového zákona tyto údaje zveřejnit, píše server CNN Money.

V roce 2009 Bank of America zaplatila univerzitám a studentským organizacím celkem 62 milionů dolarů za práva na marketing v prostorách univerzit a kampusů. Banky celkem zaplatily univerzitám v USA přes 82 milionů dolarů a získaly tak přes 53 tisíc nových klientů z řad studentů.

Největší částkou pro jednotlivou univerzitu je 1,8 milionu dolarů od banky Chase pro univerzitu Notre Dame v Indianě. Banka zde získala 77 nových klientů. Univerzita podle svého mluvčího Dennise Browna použila získané prostředky výhradně na finanční pomoc, píší CNN Money bez dalšího upřesnění. Není jasné, zda je tím myšlena finanční pomoc vlastním studentům formou stipendií či zvýhodněných půjček na školné.

University of Southern California získala od Bank of America 1,5 milionu dolarů, banka zde získala 659 nových studentských účtů. CNN ve svém článku v žertu přirovnává aktivitu bank k náboru americké armády.

Nový zákon po bankách žádá výše zmíněné informace, ale také zpřísnil podmínky poskytování kreditních karet studentům. Například studenti mladší 21 let mohou získat kreditní účet a kartu jen s podpisem ručitele, tedy většinou rodičů. Jsou to ostatně právě rodiče, kteří občas musí své ratolesti tahat z dluhů z lehkovážně užívané studentské kreditky.

Banky nově také nemohou lákat studenty rozdáváním propagačních triček a jiných materiálů na půdě campusu a "1000 stop" v okolí.