Billboard u jadranského Splitu má nepřehlédnutelnou podobu: pozměněnou vlajku Evropské unie zdobí nadpis „nové dluhové otroctví“, na otázku „Co získáme vstupem do Evropské unie?“ odpovídá řadou špatností jako je dluhové otroctví, chemtrails, geneticky upravené potraviny, smrt kultury, diktatura relativismu a jiné zlo a v popředí stojí obrázek panny Marie, u kterého je obří slogan „Královno Chorvatů, ochraňuj nás před vstupem do EU“.

Billboard stojí u rodinného domu, kde si jeden katolický odpůrce Evropské unie pronajal prostor na nádvoří pro vyvěšení velkého plakátu. Pro chorvatský internetový portál dnevnik.hr komentoval billboard slovy, že pro Chorvatsko chce jen to nejlepší.

Současné průzkumy veřejného mínění ukazují, že většina chorvatské společnosti je k myšlence přičlenění lhostejná či dokonce odmítavá. Podle jednoho průzkumu by jen 38 procent hlasovalo pro členství. Další zase ukazuje, že pouze 26 procent to považuje za dobrý nápad. Před několika lety přitom členství Chorvatska v EU podporovalo na 80 procent lidí.

Očekává se, že Chorvatsko evropský blok rozšíří v roce 2012. Vláda se proto před nadcházejícím referendem o přistoupení připravuje na kampaň, která má Chorvatům vysvětlit unijní výhody.

 Billboard, Split, EU