Česká turistická centrála CzechTourism spustila databázi 260 výzkumů z oblasti cestovního ruchu. Novinářům to řekl ředitel Odboru výzkumů, trendů a inovací CzechTourism Mojmír Mikula.
V rámci databáze, která je dostupná na oficiálních stránkách agentury, je umístěno 110 dokumentů, které v minulosti zpracoval CzechTourism, a 150 dalších z produkce ministerstva pro místní rozvoj. Do konce letošního června by v ní mělo být k dispozici přes 400 dokumentů.
Agentura chce ke spolupráci na vyhodnocování dat získat především studenty oborů zabývajících se cestovním ruchem. "Na základě přesných dat můžeme zpřesňovat a odůvodňovat naše výdaje a rovněž prostředky ministerstva pro místní rozvoj," vysvětlil Mikula.
CzechTourism se zabývá podporou turistického ruchu a propagací Česka jako turistické destinace. V letošním roce agentura plánuje na kampaň v tuzemských i zahraničních médiích utratit zhruba 250 milionů korun. Novinkou v letošním roce má být i změna loga agentury. Zatím není jasné, jaký motiv nahradí dosud používanou českou vlaječku.