Britský bulvární list The Sun, patřící Rupertu Murdochovi, odmítl tvrzení bývalého premiéra Gordona Browna, že jeho reportéři v roce 2006 získali nekalým způsobem informaci, že tehdy čtyřměsíční Brownův syn Fraser má nevyléčitelnou nemoc.

Tehdejší šéfredaktorka listu Rebekah Brooksová volala Brownovi, aby mu oznámila, že informaci zveřejní.

Murdochovo mediální impérium prochází v Británii bezprecedentní krizí kolem pochybných praktik svých titulů. Dnes odpoledne bude parlament hlasovat o rezoluci vyzývající Murdocha, aby se po celé aféře vzdal záměru ovládnout celou televizi BSkyB. Rezoluci hodlají bezprecedentně podpořit vláda i opozice.

Murdoch má nyní v Británii bulvární list The Sun, deník The Times a nedělník The Sunday Times. Murdoch také vlastní 39 procent mimořádně ziskové satelitní televize BSkyB a chce získat zbytek. Kvůli skandálu již obětoval nedělník News of the World (NoW).

Brown o praktikách Murdochových listů mluvil v pondělí v televizním rozhovoru. "Řekli mi, že otisknou článek o Fraserově zdravotním stavu. Byl jsem v slzách, ale nemohl jsem s tím nic dělat," řekl Brown. Uvedl, že si nedokáže představit, jak se může informace o nemoci dítěte dostat na veřejnost jinak než prostřednictvím rodičů nebo lékařů.

 

The Sun ale tvrdí, že se o cystické fibróze Frasera Browna dozvěděl od nejmenovaného muže, jehož syn také trpí touto nevyléčitelnou chorobou postihující dýchací či zažívací systém. "Přišel sám dobrovolně do The Sun, protože chtěl na toto závažné onemocnění upozornit. Podepsal před právníkem místopřísežné prohlášení, že to je pravda," uvedl bulvární list.

Zveřejnil také videozáznam rozhovoru s tímto mužem, který je zabírán zezadu a má pozměněný hlas. Teprve poté se The Sun obrátil na Browna, napsal list, ale neuvedl, kde informaci o Fraseru Brownovi získal jejich zdroj.

The Sun i The Times také otiskly řadu fotografií, na nichž se Brown později objevuje při různých společenských příležitostech s Murdochem či jeho lidmi.

Související