U nové Octavie se dosud za dalších 13 kilowatt u turbomotorů připlácelo čtyřicet tisíc korun. Zákazníky to nelákalo, škodovka proto příplatek snížila na deset tisíc. A pro váhavé přidává další výbavu za více než dvanáct tisíc.

U vyšší výbavy je příplatek dokonce nulový. I tak ale Škoda se silnějším z motorů zdarma dodá další příslušenství v hodnotě deset tisíc korun. Vyplývá to z nových ceníků na webových stránkách automobilky.

Prodeje škodovek v Česku v prvním pololetí klesly o jedenáct procent a firma to chce zvrátit. V posledních týdnech již zavedla akční výbavy a snížila ceny u modelů Fabia, Roomster a Octavia Tour. U Octavii po faceliftu to zatím vypadá na příklon k silnějším motorům.

Atmosférické čtyřválce 1.4 a 1.6 již automobilka v akčních cenících znevýhodnila v loňském roce, když je cenově postavila na roveň v Česku vyráběného turbomotoru 1.2 TSI se 77 kilowatty, oba postarší motory jsou ale stále jedinými možnostmi motorizace Octavie Tour.

Novou akční nabídkou, když je motor 1.4 TSI při stejné výbavě levnější než slabší 1.2 TSI, ale škoda škodí vlastní motorárně. Zatímco silnější motor se musí dovážet, slabší se v Česku vyrábí pro celý koncern Volkswagen a vyváží se například i do závodů firmy v Mexiku.

 

S akčními slevami na dieselové motory se zatím nepočítá. Firma ani neplánuje, že by se naftový motor objevil v modelu Octavia Tour. "Poškodili bychom tím prodeje firemním zákazníkům," vysvětluje šéf tuzemských prodejů škodovky Petr Pečenka.

Kdyby klesly ceny naftových motorů, firmy by hůře prodávaly své ojeté služební škodovky (které mají většinou naftové motory) a příště by si mohli nákup vozů této značky rozmyslet.