Deutsche Lufthansa v pátek jako první letecká společnost začala v komerčních letech využívat biopaliva. Šestiměsíční testovací provoz by měl snížit emise oxidu uhličitého až o 1500 tun, uvedla největší německá letecká společnost.

Evropské letecké společnosti budou díky biopalivu snižovat spotřebu tradičních pohonných hmot. Podle dohody mezi Evropskou komisí a producenty biopaliv z minulého měsíce by mělo odvětví do roku 2020 dodat leteckým společnostem dva miliony tun biopaliv.

Lufthansa používá směs tradičního paliva a biopaliva od společnosti Neste Oil v jednom z motorů ve stroji Airbus na pravidelné lince mezi Frankfurtem a Hamburkem. Vedle redukce emisí bude Lufthansa na provozu motoru sledovat i vliv biopaliva na motor.

Podle stránek výrobce paliva Neste Oil bude Lufthansa létat na směs z poloviny tvořené fosilním palivem a z poloviny biopalivem vyráběným z oleje rostlin Camelina sativa (lnička setá), afrického keře Jathropa curcas a dokonce i zvířecího tuku.

Cestující v letadle neuvidí, neuslyší ani neucítí žádný rozdíl, uvádí společnost. Podle kapitána prvního letu šlo vše naprosto hladce.

Air France-KLM a britská Thomson Airways zahájí komerční lety s využitím biopaliv v září. Jejich palivo obsahuje příměs stolního oleje.

Biopaliva kolem sebe ale také rozvířila diskusi o tom, do jaké míry jsou skutečně ekologická, když by se půda pro pěstování těchto plodin dala využít pro produkci potravin pro lidi. Lufhansa namítá, že produkce biopaliv není přímou konkurencí pro produkci potravin a že nelikviduje pralesy, napsala agentura Reuters.