Mercedes-Benz A a B využívaji tak zvanou sendvičovou konstrukci. To se v praxi projevuje zvýšenou podlahou vozu, díky této kostrukci se také v některých verzích pod podlahu skryly palivové články nebo nádrže na zemní plyn.
Nová generace třídy B (a s ní i pozdější A) však o tento druh konstrukce přišla. Místo toho využívá platformu MFA (Mercedes Frontwheel Architecture). Díky tomu se snížila výška vozu o necelých 9 centimetrů. Automobilka slibuje mnohem lepší jízdní vlastnosti.
Designoě navazuje druhá generace na tu předchozí. Ještě více ale působí jako rodinné auto. Palubní deska dostala moderní střih. Design ale zůstal spíše v usedlejších mezích značky. Zajímavostí je vysouvací obrazovka. V základní výbavě vozu bude systém varování před kolizí Pre-Safe.
Ze zážehové kategorie se pod kapotou Mercedesu-Benz B objeví motorizace B 180 a B 200. Nižší číslo značí čtyřválec o výkonu 90 kW (200 Nm), vyšší znamená 115 kW a 250 Nm. V obou případch jde o motor s přímým vstřikováním a s objemem 1,6 litru.
Mercedes-Benz B
Vznětový motor s objemem 1,8 litru má ve verzi B 180 CDI výkon 80 kW (250 Nm), silnější varianta B 200 CDI nabídne rovných 100 kW (300 Nm). Všechny motory budou mít k dispozici úsporný systém start-stop.
K přenosu síly na přední kola poslouží klasická manuální šestistupňová převodovka. Novinkou v této třídě je dvouspojková převodovka 7G se sedmi rychlostními stupni. Auto se předvede na autosalonu ve Frankfurtu.
All-New 2012 Mercedes-Benz B-Class official trailer
Škoda začala vyrábět elektromobily. Na silnice vyjedou už na podzim - čtěte ZDE
Kia Rio útočí na domácí fabii. Cena startuje na 240 tisících Kč - čtěte ZDE
Revoluce v autoškolách: kdo třikrát neudělá zkoušky, bude muset k psychologovi - čtěte ZDE