Richard Drew ráno11. září 2001 fotil v Bryant Parku na Manhattanu módní přehlídku šatů pro nastávající matky. Pak mu zazvonil mobil. Z agentury volali, ať se přesune ke Světovému obchodnímu centru, do jedné z Věží narazilo letadlo.

"Když někdo padá, tak je to svist, prostě dzzzz....," snaží se Richard popsat zvuk a rukou při tom rychle mávne ze shora dolů.

"Zachytíte postavu do objektivu, a pak už je to otázka, jak si s tím poradí technika, fotoaparát, co ve fotosekvenci bude," vysvětluje, jak pořídil jeden z nejsilnějších, nejpůsobivějších, formálně obrazově nejklidnějších a zároveň obsahově nejdramatičtějších snímků 11. září. The Falling Man, Padající muž.

Postava, symetricky srovnaná s vertikálami fasády Severní Věže. Z lidí, kteří zemřeli na Ground Zero, jich zhruba 7 procent, tedy asi 200, zahynulo tímto způsobem.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.