Letošní událostí číslo jedna na českém internetu se stalo sčítání lidu a nejsilnějším trendem roku pak bylo hraní on-line her. Vyplývá to z žebříčku Zeitgeist, který dnes zveřejnil vyhledávač Google.

Heslo sčítání lidu obsadilo první místo mezi tzv. skokany, tedy slovy s největším nárůstem počtu zadání. Další příčku obsadil televizní pořad Partička a seriál Expozitura. V první desítce se umístily hry Battlefield 3, Minecraft, Angry Birds a Kapi hospital.

Sčítání lidu přitom mělo letos na internetu premiéru: lidé si vůbec poprvé mohli formuláře vyplnit na síti a odeslat je statistikům. Pozornost přitahovalo také proto, že v případě odmítnutí spolupráce hrozila lidem pokuta až deset tisíc korun.

Absolutně nejhledanějším slovem byl název sociální sítě Facebook a dále videoserver YouTube a heslo překladač.

Loni to byly výrazy Praha, Facebook a mp3.

"Ve srovnání s loňským rokem je vidět jasný trend ve využívání internetu v každodenním životě. Potvrzuje to velký zájem o online překlady, vyhledávání dopravního spojení a míst na mapách," uvedla mluvčí Google v Česku Jana Zichová.

Češi také často vyhledávali nejnovější zprávy a informace o počasí. Velmi silný byl přitom růst mobilního vyhledávání, které umožňuje přístup k informacím odkudkoliv a kdykoliv.

Skokanem mezi světovými celebritami se stala britská začínající hvězda Adele, z domácích pak člen kvarteta z pořadu Partička Ondřej Sokol.

Otázku: "Co je ...?" uživatelé nejvíce doplňovali slovem kuskus. Nejhledanějším médiem byla Mladá fronta Dnes, nejhledanějším sportem hokej, mezi hledáním ve zboží vedl nábytek a nejhledanější potravinou byla káva. Nejžádanější turistickou destinací pak bylo Turecko před Itálií.