Několik tisíc lidí v Budapešti před budovou veřejnoprávního rozhlasu demonstrovalo proti rušení opoziční stanice Klubradio, které úřad pro dohled nad médii před dvěma dny odebral licenci pro vysílání na její současné frekvenci.

Oblíbené Klubradio, které denně poslouchá několik set tisíc lidí, se netají svými kritickými postoji vůči vládě pravicového populisty Viktora Orbána.

Na své současné frekvenci smí vysílat jedině do února příštího roku, pak ho kvůli rozhodnutí Národního mediálního a komunikačního úřadu (NMHH) v éteru vystřídá zcela neznámá stanice.

Podle demonstrantů jde o "špatný vtip". Chtěli by vědět, jak se nové stanici s kapitálem pouhý milion forintů (83.800 korun) frekvenci podařilo získat, "co nabídla a kdo za tím stojí".

Demokracie v Maďarsku je ohrožena, varovaly USA kvůli plánované ústavě - čtěte ZDE

Maďaři demonstrovali proti Orbánovým reformám. V převlečení za Klauny - čtěte ZDE

Kontroverzní rozhodnutí, tvrdí Reportéři bez hranic

Mezinárodní organizace Reportéři bez hranic (RSF) rozhodnutí NMHH ohledně Klubradia považuje za "vysoce kontroverzní". RSF obvinila Orbánovu vládu, že stále více potlačuje svobodu médií a porušuje demokratické standardy, které by členské země Evropské unie měly dodržovat.

To, že NMHH "umlčel" Klubradio, dělá starosti i Dunje Mijatovičové, zástupkyni Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě pro svobodu médií.

Účastníci dnešní demonstrace před budovou rozhlasu také podpořili odboráře z veřejnoprávní televize, kteří už dvanáct dnů drží hladovku. Protestují tak proti manipulaci a jednostrannosti zpravodajství. Vedoucí místa ve veřejnoprávních médiích i na NMHH obsadila Orbánova strana Fidesz.

Související