Mediální společnost Ruperta Murdocha News Group Newspapers přistoupila na odškodné 19 obětem odposlechů pro Murdochův bulvární nedělník News of the World (NoW).

Jsou mezi nimi herec Jude Law a fotbalista Ashley Cole. Rozhodnutí bylo zveřejněno při čtvrtečním zasedání soudu v Londýně.

Dohodu o odškodném přijali také politici jako bývalý vicepremiér John Prescott a bývalí ministři Chris Bryant a Tessa Jowellová.

Odškodněni také budou bývalá modelka Abi Titmussová, velšský ragbista Gavin Henson, bývalý důstojník James Hewitt, který měl aféru s princeznou Dianou, zpěvačka Dannii Minogueová a bývalá manželka rockového zpěváka Noela Gallaghera Meg Matthewsová.

Kompenzaci dostane i Sara Payneová, matka holčičky zavražděné v roce 2000.

Výše všech částek na odškodné nebyla zveřejněna. Britská média však uvedla, že Law dostane 130 tisíc liber (čtyři miliony korun), jeho bývalá manželka, herečka Sadie Frostová, přistoupila na odškodné 50 tisíc liber plus soudní výlohy. John Prescott dostane 40 tisíc a Chris Bryant 30 tisíc liber

"O nepravostech jsme věděli"

News Group vydává bulvární deník The Sun a byla vydavatelem NoW, který Murdoch kvůli skandálu kolem odposlechů loni v červenci uzavřel.

Již před soudním slyšením vydala společnost prohlášení, podle něhož přistoupila na odškodné "na základě toho, že vedoucí představitelé firmy věděli o nepravostech a snažili se je utajit tím, že klamali vyšetřovatele a likvidovali důkazy".

News Group žalovalo celkem 58 postižených, i když se odhaduje, že odposlouchávány byly stovky lidí. Někteří ze žalujících se s News Group nedohodli a budou se dále soudit.

Celá aféra propukla v roce 2007, kdy byl za odposlechy hlasových schránek členů královské rodiny odsouzen reportér NoW Clive Goodman. Vedení Murdochovy společnosti tehdy zdůrazňovalo, že šlo o iniciativu izolovaného reportéra.

Skandál pak s plnou silou propukl loni v červenci, kdy se ukázalo, že NoW nechaly odposlouchávat hlasovou schránku mobilu unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Řada známých osobností podala na Murdochovy listy kvůli odposlechům žaloby.

Aféra otřásla politickou a mediální scénou v Británii a vyvolala pobouření, které vedlo k uzavření NoW. Murdoch, který má v Británii také list The Times a nedělník The Sunday Times, se musel kvůli aféře rovněž vzdát převzetí televize BSkyB.

Související