Ředitel ZOO Praha Miroslav Bobek představil nové logo s pěti barevnými stopami izraelského grafika Sagi Haviva z renomované newyorské firmy Chermayeff & Geismar. Pražská zoologická zahrada zahájila 81. sezonu. Slavnostního otevření se zúčastnil i primátor Bohuslav Svoboda a kardinál Dominik Duka.

Nové logo nahrazuje prozatímní design, který zahrada narychlo přijala v roce 2009 v důsledku svého sporu s českým výtvarníkem Michalem Cihlářem. Soudy s ním ale nekončí, zahrada se podle Bobka před několika dny v kauze obrátila na Ústavní soud.

"Chtěli jsme logo, které by skutečně mělo váhu," vysvětlil Bobek, proč si vedení pražské zoo nakonec nevybralo mezi návrhy zaslanými do několika soutěží a rozhodlo se oslovit zahraniční firmu, která například pracovala na grafických manuálech pro časopis National Geographic, banku Chase Manhattan nebo americkou Kongresovou knihovnu.

Nové logo pražské zoo

Cenový strop byl 1,8 milonu korun

Logo, které ředitel označuje za "přitažlivé, výrazné a optimistické", se skládá ze pětice barevných zvířecích stop. Lví stopa připomíná jedno z prvních zvířat zahrady - lvici Šárku a symbolizuje popularitu "zvířecích osobností".

Stopa kondora připomíná chovatelské úspěchy zahrady na příkladu prvního odchovu kondora andského v roce 1937. Stopa koně Převalského zdůrazňuje podíl zoo na záchraně tohoto druhu i ochraně mnoha dalších ohrožených živočichů.

 

S takovou matlaninou mě nespojujte. Uráží mě, říká autor tváře pražské ZOO. A soudí se - čtěte ZDE

 

 

Stopa varana komodského symbolizuje rozvoj zoo po povodních v roce 2002 a stopa velemloka má - s odkazem na knihu Karla Čapka Válka s mloky - upozornit na širší kulturní význam zahrady.

Cenový strop pro vytvoření loga i grafický manuál si zahrada stanovila na 1,8 milionu korun, tedy stejnou částku, o kterou se soudně pře s výtvarníkem Cihlářem.

 

 

Zavést nový symbol, který je ode dneška na vlajce nad hlavní budovou zahrady i na parnících na Vltavě, ale zoo podle Bobka plánuje především z ekonomických důvodů "evolučně" a postupně. Šéf marketingu zoo Vít Kahle uvedl, že součástí "rebrandingu" (změny značky) tak časem bude také nový orientační a navigační systém zahrady.

V zoo se otevřou nové pavilony

Sobotní slavnostní zahájení nové sezony by podle ředitele Bobka mělo otevřít rok, který bude nejméně stejně úspěšný jako ten minulý. "Dosáhli jsme návštěvnického rekordu. Chceme si pochopitelně zachovat přízeň veřejnosti a být chovatelsky úspěšní."

Letos mají být dokončeny nové prostory pro slony, hrochy a antilopy. "Už velmi brzo se naši i noví sloni budou stěhovat do nového slonince," řekl Bobek. V květnu totiž zahradu čeká příjezd slonice Douanity a její dcery Tonyi z Rotterdamu.