Získání investičního úvěru vyžaduje ze strany klienta především notnou dávku schopnosti predikovat nejen svůj vlastní vývoj, ale i vývoj konkrétního tržního odvětví, ve kterém se klient pohybuje. V téměř ideální situaci by byl klient, který by měl k dispozici uzavřené dlouhodobé kontrakty se svými odběrateli, nejlépe po celou dobu platnosti investičního úvěru.

Taková situace je však velmi výjimečná. Naopak ze zkušeností vyplývá, že z důvodů finanční resp. dluhové krize, obecně volatilní poptávce po zboží a tím vznikající nejistotě nejsou v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů nyní firmy ochotny dlouhodobé kontrakty uzavírat. To pochopitelně vnáší na straně klienta značnou nejistotu do odhadu budoucího vývoje, což se může odrazit ve výrazném omezování investic, nebo jejich odložení do budoucna.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se