Škoda se vrací ke kořenům. Prvním krokem bylo loni na jaře představené logo zbavené dodatečných ozdob, druhým je název nové limuzíny Rapid, která se v Mladé Boleslavi začne vyrábět v létě. Končí tak řada nových jmen typu Roomster, Yeti a Citigo.

Poprvé se Rapid objevil v roce 1935. Vůz byl součástí konstrukční řady Popular, Favorit, Rapid a Superb. Představoval automobil střední třídy, ve výrobě zůstal do roku 1947. Podruhé používala firma toto označení na vozech kupé v letech 1984 až 1990.

Už dříve se totiž ukazovalo, že ne všechny nově vymyšlené názvy jsou vhodné. Například v roce 1964 přišla Škoda 1000 MB, přezdívaná "tisíc malých bolestí".

Nepovedená jména

S názvy se ovšem "sekly" i jiné automobilky. Opel dlouho používal námořnické hodnosti: Kadett, Kapitän, Commodore, Admiral. V zahraničí to však evokovalo vzpomínky na německý militarismus a firma musela tuto tradici opustit.

V 60. letech ve Fiatu vymysleli, že budou vozy označovat jednoduchým způsobem, který ukáže na dlouhou tradici. Fiat 124 byl 124. zkonstruovaným modelem. Jenže pak se Fiat 126 představil až dlouho po Fiatu 128, což budilo dojem, že menší vůz zastaral dříve, než se začal vyrábět. Chybějící Fiat 129 zase naznačoval, že se něco nepovedlo, a tak společnost tento způsob po Fiatu 133 opustila.

Pokud by v budoucnu Škoda hledala další jména z vlastních dějin, zbývají Felicia, R-Coupé, Favorit a Forman, popřípadě Sagitta. Slova jako Popular či Spartak, která navozují představu něčeho skromného, by pravděpodobně netáhla.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se