Francouzský soud zakázal další publikování snímků, na kterých je částečně obnažená vévodkyně z Cambridge. Nařídil rovněž časopisu Closer, který fotografie jako první zveřejnil, zaplatit odškodné pět tisíc eur (123 tisíc korun) britskému princi Williamovi a jeho manželce.

Časopis také musí do 24 hodin soudu odevzdat všechny digitální kopie snímků Kate, uvedla televize Sky News.

Francouzský časopis Closer zveřejnil v pátek 14 záběrů Kate, jak se sluní bez horního dílu plavek na terase soukromé vily v Provence. Teď musí odstranit snímky z internetových stránek i z aplikací pro tablety. Výtisky časopisu, které už jsou na stáncích, ale Closer stahovat nemusí.

Soudce zároveň vyměřil časopisu pokutu 10 tisíc eur za každý den, po který nesplní nařízení o zákazu dalšího publikování fotografií. Časopisu také hrozí pokuta 100 tisíc eur, pokud bude snímky dál prodávat.

Advokát přirovnal nynější aféru k "osudné štvanici" na princeznu Dianu, matku Katina manžela, prince Williama. Diana zahynula v srpnu 1997, když se svým milencem ujížděla Paříží vysokou rychlostí v autě řízeném opilým řidičem před fotografy na skútrech.

Obhájkyně časopisu Closer prohlásila, že na snímcích žen "nahoře bez" není v moderní společnosti nic šokujícího. Popřela, že by vila byla nepřístupná pohledu veřejnosti, a řekla, že časopis nemá autorská práva na snímky. Časopis Closer otiskl snímky polonahé Kate Middletonové

Soud při zdůvodnění svého rozhodnutí zdůraznil, že fotograf nebo fotografové, kteří snímky pořídili, hrubě narušili soukromí Williama a Kate.

Snímky byly pořízeny, když byl pár "na terase soukromého domu obklopeného parkem, několik set metrů od veřejné ulice, takže mohl oprávněně předpokládat, že je chráněn před kolemjdoucími".

Zákaz jen pro Francii

Francouzská prokuratura dnes zahájila také vyšetřování, zda pořízením snímků nebyl spáchán trestný čin.

Fotografie nezveřejnil žádný britský list. Jejich otištění v zahraničí vyvolalo vlnu pobouření jindy často agresivních a nepříliš skrupulózních britských bulvárních listů.

Jiná ostrovní média vyzývají k honu na fotografa, který snímky pořídil.

Sérii fotografií v pondělí otiskl další časopis, italský bulvární týdeník Chi. Magazín vlastní společnost Mondadori, která vydává i francouzský Closer.

Chi se na stáncích objevil jako zvláštní 26stránková edice a láká titulní fotografií vévodkyně Kate, která má na sobě jen spodní díl plavek. Obří titulek hlásá Skandál na dvoře: Královna je nahá!

Vydavatelství Mondadori vlastní italský expremiér Silvio Berlusconi a jeho nynější ředitelkou je jeho dcera Marina.

Skandál stál místo šéfredaktora irského bulváru Irish Daily News, který několik snímků s částečně obnaženou Kate otiskl v sobotu. Spolumajitel listu, irská společnost Independent News and Media, oznámila, že šéfredaktor Michael O'Kane je zbaven funkce do doby, než se vyšetří okolnosti publikace sporných fotografií.

Celebrita jako každá jiná

O'Kane se v sobotu hájil tím, že snímky Kate jsou pro něj stejné, jako snímky jiných celebrit. "Není budoucí královnou Irska," dodal.

Fotografie nezveřejnil žádný britský list. Jejich otištění v zahraničí vyvolalo vlnu pobouření jindy často agresivních a nepříliš skrupulózních britských bulvárních listů. Richard Desmond, který vlastní britský Daily Star a je spolumajitelem Irish Daily Star, už o víkendu uvedl, že bude usilovat o uzavření irské mutace deníku.

William, který je po svém otci Charlesovi druhý v pořadí nástupnictví na britský trůn, a Kate jsou nyní na cestě po Asii a Tichomoří. V neděli přijeli na Šalamounovy ostrovy a cestu ukončí v úterý na Tuvalu. Média si všímají ironie, že na Šalamounových ostrovech Kate a William dostávali věnce na uvítání od domorodých žen s odhalenými ňadry.

Související