Rebekah Brooksová, bývalá manažerka britských listů mediálního magnáta Ruperta Murdocha, dostala za vynucenou rezignaci více než 7 milionů liber (přes 216 milionů korun), píše v úterý list Financial Times.

V odstupném byla podle dvou lidí obeznámených s výší vyrovnání jak hotovost, tak například možnost využívat služeb auta i se šoférem.

Po více než dvacetileté kariéře u Murdocha dostala Brooksová, která je vyšetřovaná v kauze ilegálních odposlechů, také důchodový program, mají jí být propláceny například i náklady na právní zastupování.

Financial Times připomíná, že odhalená výše odstupného je výrazně vyšší než sumy, o kterých se doposud v médiích spekulovalo – odhady se zatím pohybovaly kolem 1,7 milionu liber.

Brooksová půjde příští rok k soudu s několika obviněními v souvislosti se skandálem kolem telefonních odposlechů listu.

Brooksová byla v minulosti šéfredaktorkou News of the World (NoW), pak dalšího bulváru The Sun a nakonec šéfkou News International (NI), která zastřešuje Murdochovy britské listy - vedle NoW a The Sun také The Times a The Sunday Times. Pod tlakem médií a veřejnosti musela Brooksová už loni v létě odstoupit z čela NI.

Manažerka je spoluobviněná z ukrývání důkazů a z toho, že se snažila v době od října 2000 do srpna 2006 proniknout do hlasových schránek mobilů asi 600 lidí. Kromě toho byla konkrétně obžalována z odposlechů telefonů bývalého odborářského šéfa Andrewa Gilchrista a v roce 2002 unesené třináctileté dívky Milly Dowlerové, která byla později zavražděna.

Skandál se dotkl i Davida Camerona kvůli těsným vazbám na Murdochovo impérium, nejen na Brooksovou a jejího manžela. Jeho bývalý mluvčí Andy Coulson byl šéfredaktorem NoW v době odposlechů.

Související