Je to paradox. Při sobotní havárii Boeingu 777 na lince ze Šanghaje do San Franciska zemřely dvě dívky, které seděly až vzadu v letadle. Obecně přitom platí, že zadní část letadla bývá bezpečnější než první třída přímo za kokpitem a to až o 20 procent.

Podle odborníků je to s přední částí letadla podobné jako se sedadlem spolujezdce u auta, kde je také statisticky vyšší riziko smrtelného zranění. Jak se ale ukazuje, vždycky záleží na typu havárie, a žádné pravidlo neplatí bez výjimky.

Experti na civilní letectví z britské University of Greenwich, kteří se zaměřili na více než 2000 přeživších ze 105 havárií z celého světa, tvrdí, že v nouzi jsou bezpečnější spíše sedadla blíže k východům a spíše ta do uličky než u okna. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.