Vyjížďku pořádala česká pobočka společnosti Hafen Hamburg Marketing. Přes tento největší německý přístav proudí do regionu střední a východní Evropy většina zámořského zboží a naopak je zde možné vidět různé výrobky směřující z České republiky do Ameriky i Asie.

„Je škoda, že pouhá 2 % objemu zboží pro Českou republiku, které jde přes Hamburk, jsou přepravována po Labi. Zbytek putuje po silnicích a železnici a zbytečně tak zatěžuje životní prostředí. Konečně se nám v Bundestagu podařilo přijmout usnesení směřující ke zlepšení splavnosti Labe. Naším cílem je dosáhnout alespoň 5% hranice objemu zboží přepravovaného po řece,” uvedl Jürgen Klimke. „Rádi bychom, aby Labe bylo splavné alespoň 320 dní v roce při dosažení plavební hloubky 160 cm,” doplnil.

„Naše spolupráce s německými partnery je dlouhodobá a velice přínosná. Prioritou na české straně by mělo být vybudování plavebního stupně v Děčíně,” shodli se senátoři Bratský a Korytář a připomněli, že v Německu i České republice vrcholí předvolební kampaně.

Podle Jana Skalického by mělo být Labe splavné až 345 dní v roce s plavební hloubkou 140 cm. „Jsem velmi rád, když slyším od německé strany, že zajistí splavnost v ještě lepších parametrech, než plánujeme v Čechách. To jen potvrzuje, že doprava po Labi má smysl a budoucnost,” uvedl.

„Za dobu svého působení ve vedení Ředitelství vodních cest jsem již zažil pět ministrů dopravy. Stále jsme jako na houpačce – jednou investice do vodních cest ano, podruhé ne. Současný pan ministr se zdá být našim projektům nakloněn, ale blíží se volby, tak brzy uvidíme, jaké budou výsledky a co nám na vodě přinesou. Já si jen přeji, aby se už jasně řeklo vodním cestám definitivní ano, tak jak je tomu v Německu i v ostatních vyspělých státech EU,” konstatoval Skalický.

Související