Začalo to jako vtip pro vysokoškoláky, kteří se motají okolo počítačů. Čtyři nezadaní studenti začali na začátku 90. let každého 11. listopadu zvát svoje nezadané kamarády na karaoke večírky.

Čtyřmi jedničkami v datu chtěli oslavit svoje "staromládenectví". Zpočátku vyráželi na single party jen v mužské sestavě, postupně se připojily i dívky. Mladí nezadaní si tak užívají karaoke, rande naslepo i speciální jídla.

Za více než dvacet let se tento "antivalentýn" v Číně proměnil v marketingový symbol a miliardový byznys. Weboví maloobchodníci i největší giganti vzali datum 11. 11. jako jedinečnou příležitost pro svoje obchody. E-shopy v tento den strhávají ceny až na polovinu a lákají tak nezadané, aby utráceli co nejvíce jenů.

Čínská společnost pro výzkum trhu odhaduje, že se letošní tržby pohybují okolo pěti miliard dolarů, což je o pětinu více než minulý rok. Číňané tak během jednoho dne utratí zhruba stejnou částku, kterou česká vláda schvaluje v ročním rozpočtu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se