Přepočet moderní maloobchodní plochy v obchodních centrech na 1000 obyvatel v ČR dosahuje 220 metrů čtverečních. To je podle poradenské společnosti DTZ stále pod evropským průměrem, jenž je na úrovni 261 m2.

Do konce roku 2014 by saturace v Evropě měla narůst na 287 m2, Česká republika se však bude i nadále pohybovat pod evropským průměrem - 240 m2 na 1000 obyvatel.

Zcela jiný obrázek však ukazují některá česká a moravská města: zatímco Praha vykazuje saturaci na úrovni 723 m2, Liberec už dokonce přes 1200 m2. Je to výrazně více než například v Paříži, Mnichově či Londýně. V těchto metropolích ani v následujícím roce nepřesáhne saturace 400 m2 na 1000 obyvatel.

Přes uvedenou statistiku developeři podle DTZ letos dodají na trh 181 200 m2 retailu, což je nejvíce od roku 2009. V roce 2014 se nabídka rozroste o dalších 150 000 m2 v nových obchodních centrech či retail parcích. Stále častěji se do přehledu nových projektů dostávají komornější záměry kolem 10 000 m2 plochy, a to ve městech jako Litoměřice nebo Nový Jičín. Nezřídka jde o expanzi stávajících obchodních center nebo retail parků, případně přestavbu starších objektů.

Developeři nebudou o pozornost zákazníků usilovat již jen novými obchodními centry, ale také stále více investicemi do těch, které jsou nějakou dobu v provozu. Půjde o zkvalitňování prostředí i nájemního mixu, designu a technologií . Řada nákupních center do roku 2015 dosáhne konce životního cyklu, kdy je redevelopment nebo remodeling nezbytný.