Je 2,6 kilometrů dlouhý, zanedbávaný, plný výmolů a pravidelně jej ohrožují laviny. Salangský tunel postavili Sověti už v 60. letech, aby spojili afghánskou metropoli Kábul s městy na severu země. Při otevření v roce 1964 byla stavba stoupající až do nadmořské výšky 3400 metrů nejvýše postaveným tunelem na světě.

Byl navržen tak, aby tudy mohly projet přibližně dva tisíce vozidel denně. Teď je limit každý den mnohonásobně překonáván. Tunel v pohoří Hindúkuš se totiž stal hlavní bránou ze země pro jednotky NATO, které se z Afghánistánu mají stáhnout do konce příštího roku.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.