Osmnáct měsíců vězení uložil soud bývalému mluvčímu britského premiéra Davida Camerona. Andy Coulson byl už v červnu shledán vinným v kauze nezákonných odposlechů v době, kdy byl šéfredaktorem bulvárního nedělníku News of the World. Šestačtyřicetiletému muži podle BBC hrozilo až dvouleté vězení.

Coulson vedl vlivný bulvární nedělník v letech 2003 až 2007. Pak nastoupil jako šéf komunikace Konzervativní strany a následně ve stejné funkci přešel po volbách v květnu 2010 za šéfem konzervativců Davidem Cameronem do premiérského sídla na Downing Street.

Pod sílícím tlakem aféry kolem odposlechů musel Coulson post premiérova mluvčího začátkem roku 2011 opustit. Cameron se v předtočeném televizním vystoupení "zcela a upřímně" omluvil za to, že Coulsona najal. "Velmi lituji, že jsem Coulsona zaměstnal. Bylo to špatné rozhodnutí," řekl.

Premiér už v roce 2011 v parlamentu prohlásil, že se omluví, pokud se ukáže, že mu Coulson lhal a o odposleších věděl. 

Proces s Coulsonem a dalšími šesti osobami trval téměř osm měsíců. Na počátku aféry bylo zjištění, že novináři z listu odposlouchávali hlasovou schránku unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Aktéři byli obžalovaní z tajných telefonických odposlechů, uplácení a maření policejního vyšetřování. 

Nedělník News of the World přestal kvůli skandálu po 168 letech existence vycházet, nahradil ho The Sun on Sunday.

Související