Získané informace o vás můžeme využít například pro interní operace, včetně analýzy dat, testování, průzkumu, vývoje a zdokonalování služby. To je věta, která Facebooku umožnila použít 689 003 svých uživatelů jako pokusné králíky v týden trvajícím psychologickém experimentu.

Zkusili, zda se zobrazováním pozitivních nebo negativních statusů ostatních lidí změní nálada nás samotných. A pokus se povedl. Není překvapující, že se největší sociální síť do něčeho takového pustila. Celý systém Facebooku a především prodeje reklamy v mobilních telefonech je postaven na filtrování a zobrazování "relevantních" příspěvků našich přátel. Každý den tak ze zhruba 1500 příspěvků průměrnému uživateli algoritmy vyberou a zobrazí 150 až 300 z nich. Některé motivují společné zájmy, jiné na vaši zeď popostrčí peníze inzerentů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru