Američané si dělají těžkou hlavu. Z astronomické nerovnosti příjmů i relativního úpadku střední vrstvy. Podle prezidenta Baracka Obamy jde o "největší problém našich časů" a liberálně levicový tisk pochvalně přikyvuje. Po dvě století se Američané chlubili, že navzdory ohromné nerovnosti příjmů bohatla zároveň střední třída a chudí se měli lépe. Dnes už to neplatí. Konec amerického snu. Skutečně?

Je pravda, že příjmy nižší střední vrstvy, to znamená zhruba poloviny zaměstnanců od mediánu dolů, čili čtvrtiny všech zaměstnanců, zhruba deset let stagnují a tito lidé relativně chudnou. A že druhá polovina z poloviny od mediánu nahoru, řekněme vyšší střední třída, si polepšila jen nepatrně. A přesto po sedmi letech od hypoteční krize je nezaměstnaných už jen 6,2 procenta, tedy stejně jako před krizí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru