Luxusní zboží ve světě už netáhne tolik jako dřív. Zatímco loni při konstantních směnných kurzech tržby přepychových značek vzrostly o sedm procent, letos stoupnou "jen" o pět procent na 223 miliard eur. Odhaduje to americká poradenská společnost Bain & Company.

Za nižším růstem stojí hned několik faktorů. Prvním je zátah čínské vlády proti korupci a také proti rozšířenému zvyku dávat například obchodním partnerům nebo vysoko postaveným úředníkům velmi drahé dárky. Kvůli tomu raději lidé v zemi za velkou zdí dávají přednost méně ostentativním darům. To dopadá především na segment hodinek, pánské módy, ale i drahých likérů a alkoholických nápojů.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.